• 2022.04.22 Mali Ekolodzy

• 22 kwietnia przypada Światowy Dzień Ziemi.

Uczniowie klas 1a, 1b, 2a i 3b podczas zajęć rozmawiali na temat ochrony środowiska. Dowiedzieli się, co to jest ekologia, recykling i jak należy dbać o naszą planetę.

Utrwalili posiadaną wiedzę dotyczącą segregacji śmieci oraz jak zachowywać się podczas spacerów w lesie czy parkach.

Dzieci wykonały piękne plakaty, prace plastyczne i techniczne oraz w klasie 2a odbyła się gra terenowa "Bingo ekologiczne".

Zapraszamy do naszej galerii.

• 2022.04.13 Grosz czy złotówka

• Uczniowie kl 2a wykorzystali klasową górę grosza, podczas zajęć z edukacji matematycznej. Zamiana złotówek na grosze nie jest wcale prostą sprawą. Jednak przy dobrej organizacji i logicznym myśleniu wszystko może być proste.

• 2022.04.13 Laureaci konkursu ''Góra pisanek''

• W dniu dzisiejszym uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2  w Chorzowie wzięli udział w uroczystym rozdaniu nagród.

Nasi laureaci otrzymali:

III miejsce Jakub Taczała, kat. wiek. klasy I - III

II miejsce Julia Głowacz, kat. wiek. klasy IV - VI

III miejsce Maksymilian Taczała,  kat. wiek. klasy IV - VI

Organizatorem konkursu był MDK Batory. "Góra Pisanek" to konkurs na najładniejszą ozdobę Wielkanocną. Nie ważne czy jest to pisanka, palma, zajączek czy baranek ...

Najpiękniejsze prace zostały nagrodzone, a wszystkie ozdoby można było oglądać podczas wystawy w MDK Batory lub zakupić za drobną kwotę w Niedzielę Palmową w Parafii św. Franciszka z Asyżu w Chorzowie, która została przekazana na cele charytatywne.

Gratulujemy!

• 2022.04.04 - Czytanie ma moc!

• Klasa 3B na zajęciach świetlicowych w ramach programu "Czytanie ma moc" odkryła kolejną bardzo interesującą książkę pt. "Supercepcja. Sekret ulicy Ciemnej" autorstwa Katarzyny Gacek.

Bohaterami książki są nastolatkowie, obdarzeni doskonale rozwiniętymi zmysłami.

Podczas zajęć uczniowie wykonali kilka ciekawych ćwiczeń, które wymagały współpracy, a przede wszystkim wytężenia swoich zmysłów.

Zajęcia były bardzo kreatywne i zachęciły dzieci do przeczytania tej wyjątkowej lektury

• 2022.04.03 Wycieczka Wielka Brytania i nie tylko - podsumowanie

• 12.03 br (sobota) uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Chorzowie rozpoczęli cudowną wyprawę do Wielkiej Brytanii. Pierwszy dzień (niedziela) był bardzo długi, intensywny, ale pełen pozytywnych wrażeń. Zwiedziliśmy dwa pieknę miasta: Canterbury i Londyn.

Poniedziałek. Podczas drugiego dnia naszej wyprawy zobaczyliśmy z bliska Stonehenge, zwiedziliśmy urocze Bath oraz Exeter. Szczęśliwi i zadowoleni dotarliśmy do hotelu.

Wtorek. Kolejny intensywny dzień za nami. Poranek rozpoczęliśmy od gromkiego Happy birthday dla Julki, która obchodziła dzisiaj swoje urodziny. Wszystkiego najlepszego Julko!!!
            Dzisiaj podróżowaliśmy wzdłuż Arlantyku. Oprócz cudownego St. Michael’s Mount zobaczyliśmy Land’s End (koniec lądu) oraz Teat Minack czyli teatr na skale. Pełni wrażeń i zachwytu nad cudami natury wróciliśmy do hotelu.

Środa. Piątego dnia naszej edukacyjnej wyprawy do Wielkiej Brytanii zwiedziliśmy Eden Project, gdzie wędrowaliśmy przez dżunglę podziwiając roślinność lasów zwrotnikowych i nie tylko. Następnie szlakiem króla Artura pojechaliśmy do Tintagel, aby obejrzeć ruiny zamku, w którym się urodził. Podziwialiśmy także piękno bardzo urokliwego miasteczka Tintagel. Zwieńczeniem dzisiejszego dnia była kolacja w byłej kaplicy Kościoła Metodystów.

Czwartek upłynął nam w przepięknym i imponującym Oxfordzie. Zachwycaliśmy się pięknem budowli, atmosferą oraz historią miasta.

Piątek. Dzisiaj już ostatni dzień naszej wyprawy. Spędziliśmy go w Amsterdamie. W Rijksmuseum podziwialiśmy malarstwo z różnych epok, np. Rembrandta, Monet, van Gogha i wielu innych. Poznawaliśmy także uroki miasta podczas rejsu kanałami Amsterdamu.

A teraz...wracamy do domu. Do zobaczenia w szkole!

Dziękujemy pani Lucynie Dąbrowskiej za koordynowanie wycieczki oraz opiekę nad uczniami. Opiekunami były również p. Sylwia Skrzydlewska i p. Agnieszka Górecka.

Dziękujemy za niezapomniane widoki i możliwość zobaczenia wielu legendarnych i niesamowitych miejsc!

• 2022.04.01 Wycieczka do Parku Wodnego

• Nasza nowa uczenica klasy 7b Aryna trafiła do nas z Ukrainy. Ma fantastyczny talent plastyczny i bardzo dobrze włada j.angielskim. Coraz lepiej czuje się w naszej szkole i zawiązuje nowe przyjaźnie.

Po pobycie z klasą w Aquaparku w Rudzie Śl. namalowała ten sympatyczny rysunek.

Stasznie nam się zrobiło miło!

• 2022.04.01 Punkt 44

• Nie, nie! To nie Prima Aprilisowy psikus.

Klasa 2a wybrała się do kina na film pt: "To nie wypanda".

Seans filmowy poprzedzony był prelekcją "Od ołówka do programu komputerowego", czyli jak powstaje film rysunkowy i animowany.

Radość uczniów była ogromna, kiedy zasiedli w wygodnych fotelach z pysznym popcornem. Film dostarczył wielu wrażeń i emocji.

Klasa w doskonałych nastrojach  wróciła do szkoły. Jedynym żartem w tym dniu była pogoda.

• 2022.03.27 Dzień bez plecaka

• 27 marca uczniowie naszej szkoły, paradowali z walizkami, tobołkami, szafką, koszykiem, pudelkami, garnkami , a nawet z anteną satelitarną przez szkolne korytarze.

Tak wyglądał Dzień bez Plecaka. Uczniowie dali upust swojej nieograniczonej fantazji. Wszystkich pobił Krzysztof z 8 a, który przybył do szkoły z ... kosiarką .

Okazało się, że zeszyty i książki można nosić tak naprawdę we wszystkim lub na wszystkim. Ciągnąć, sunąć, chować, eksponować, gromadzić...

• 2022.03.24 Warsztaty z robotyki

• Klasa 2a odwiedziła dziś Certum Nauczania  MathRiders.

Podczas zajęć dzieci, pod okiem instruktora konstruowały proste roboty ze specjalnych zestawów Lego Education, a następnie programowały je na komputerach.

Towarzyszyły temu wielkie emocje. W ostatnim etapie zbudowane pojazdy ożywały.

Był też czas na zajęcia matematyczne.

• 2022.03.21 Co przypada 21 marca?

• 21 marca przypada pierwszy Dzień Wiosny, ale także Dzień Wagarowicza..., dlatego też klasa 2a wraz z wychowawcą postanowiła wybrać się na wagary, a przy okazji poszukać  Pani Wiosny.

Słońce i świetna zabawa, czego można chcieć więcej?

• 2022.03.21 - Powitanie wiosny!

• Klasy 3a i 3b wybrały się dzisiaj na spacer do Parku Róż .

Zgodnie z tradycją, z uśmiechami na twarzach, przywitaliśmy pierwszy dzień wiosny!

• 2022.03.18  Klasowy ogródek

•  Na zajęciach z ekologii uczniowie klasy 2a wcielili się w rolę ogrodników.

Każdy przyniósł doniczki i nasiona warzyw czy ziół. Wszystko zostało zasadzone w ziemi.

Teraz pozostało im cierpliwie czekać na efekty, oczywiście nie zapominając o  odpowiedniej pielęgnacji

• Szkoła Podstawowa nr 2  im. Jana Pawła II w  Chorzowie

ul. Sportowa 4, 41-506 Chorzów